1 Ocak 2014 Çarşamba

DANTEL BARDAK ALTLIĞI



Merhaba sevgili el işi sever dostlar;

Şimdilik arşivde bekleyen iğne oyası modellerine ara veriyorum. Bugün size başka bir şeyden bahsedeceğim. Dantelden, tığ işi bardak altlığı...

Annem genç bir kızken benim gibi sanata düşkünmüş. Sanırım bana ve kızkardeşime de bu yetenek ondan geçti. Eğitimi de müzik üzerine olmuş zaten. O zamanın en moda el işi dergisi "Saklambaç" mecmuasının tüm sayılarını alıp biriktirmiş. Ben de yeni yetişme çağında anneannemin İzmir'deki evinin bodrumunda onları bulmuş ve her yaz gittiğimde karıştırmaya başlamıştım. 

Şu an evimde bir kaç sayısını ve çeşitli bilgiler içeren kitapçıklarını saklıyorum severek :)) Bir ara sizlere fotoğraflarını çekeceğim, aklımda hep :))

İşte geçenlerde oğlum kaşla göz arasında acaba annemin kütüphanesinde çocuk kitabı bulabilir miyim düşüncesiyle, tüm kitapları, dergileri alaşağı etmiş. 

Söylene söylene kitapları raflara, dergileri kutulara dizerken elime geçti bu Saklambaç Mecmuaları :)) Bu örneği de orada gördüm ve 1-2 gece hevesle modele ve tarife baka baka tığ ile ördüm. Tığ işini ilk defa modelden bakarak çalışmış oldum. Eskiden uydurup yapardım ya da örülmüş bir örnekten.

Dantel ipim Kartopu...

Bu arada kahve fincanı da babannemin. En aşağı bir 70 yıllık :))


Uzun zamandır elime de almamıştım. Hatta evde tığ yokmuş ta tuhafiyeden bir koşu aldım. Benimkiler hep annemde kalmış demek.

Şimdi bu minik motifi eşim kullanıyor. Çayını, kahvesini içerken, kupasını olur olmadık yerlere koymamış oluyor böylece. Hem mobilyalar lekelenmiyor, hem de ben her seferinde zevkle bakıyorum motife, ne aşk benimki de değil mi :)


Candan selamlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder