26 Aralık 2013 Perşembe

İĞNE OYASINA NASIL BAŞLADIM...


Merhaba sevgili dostlar;

Bundan tam üç buçuk sene önce, yani oğluma hamileyken aktif çalışma hayatına ara verme kararı almıştım. Bunu hem yoğun çalışma tempomun beni zorlayacağını düşündüğüm için, hem de huzurlu ve sakin bir hamilelik geçirmek istediğim için yaptım. Önce uzun bir İzmir tatili yaptım. Bol bol yüzdüm, yürüdüm, sağlıklı beslendim ve huzur ile yıkandım resmen. İstanbul'a dönünce de bu huzuru devam ettirmek istedim. 3 ay kadar bir iğne oyası kursuna devam etmeye karar verdim. İğne oyası Ege bölgesinde çok yaygın olan ve geleneksel bir elişidir. Öğrenmeyi küçüklüğümden beri hep istemişimdir. Kurs öğretmenim karnı burnunda bir kursiyeri kabul etmeye pek gönüllü olmadı. Doğum yapınca bırakıp kaçacağımı düşünmüş olmalı. 3 ay kadar devam ettim ve en temel oyaları öğrendim. Doğumdan sonra hocayı haklı çıkarırcasına devam edemedim. Oysa ben gidebileceğimi ummuştum :))

Oğlumun ilk bir yılında elime kakalı bez dışında maalesef hiç bir şey alamadım :))

Sonra oğlum büyüyünce öğrendiğim basit teknikleri kitaplardan, internetten geliştirmeye çalıştım. Size daha önce yaptığım, bir çoğunu eşe dosta hediye ettiğim en eski çalışmalarımdan başlayarak sırayla göstermek isterim.

Fotoğraftaki Englısh Home markalı mutfak havlusuna yapılmış "Kelebekli Kaya" örneği. Havlu ile aynı renk oya ipi zürafalar üzerine çalıştım. Oya ipi olarak Çizmeli Dantel ipi kullandım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder